Ben je van plan een evenement te organiseren? Op deze pagina vertellen we je meer over het aanvragen van een evenementenvergunning en het melden van een klein evenement.

Melding klein evenement of aanvraag evenementenvergunning

Bij een klein evenement en een wijk- of straatfeest volstaat vaak een melding klein evenement. Dit hangt af van een aantal voorwaarden. Als je evenement niet aan deze voorwaarden voldoet, moet je een evenementenvergunning aanvragen.

Evenementenvergunning aanvragen

Aanvraagtermijn

Afhankelijk van het type evenement, vraag je een vergunning aan. In de Nota evenementenvergunningen Eindhoven Gastvrij en Veilig kun je informatie vinden over de diverse categorieën.

  • Melding: Uiterlijk 4 weken voor aanvang van het evenement
  • Categorie A evenement: Uiterlijk 8 weken voor aanvang van het evenement
  • Categorie B evenement: Uiterlijk 10 weken voor aanvang van het evenement
  • Categorie C evenement: Uiterlijk 12 weken voor aanvang van het evenement

Een aanvraag mag niet eerder dan 26 weken voor aanvang van het evenement worden ingediend. Een toelichting bij het aanvragen van een evenementenvergunning vind je in dit document. Zo weet je welke informatie en bijlagen je paraat moet hebben.

Nadat de melding of vergunningsaanvraag is ingediend

  • Als je binnen 10 werkdagen na het doen van een digitale melding niets hebt gehoord, mag je evenement doorgaan.
  • Als de vergunningaanvraag is ingediend bij de gemeente Eindhoven, heeft Eindhoven247 geen rol meer. Wij hebben geen inzicht in de status van de aanvraag. Je kunt dan met je vraag terecht bij de gemeente via 14040 en vragen naar het cluster evenementen van de afdeling Veiligheid of een e-mail sturen naar evenementen@eindhoven.nl.
Contact

Vragen? We zijn bereikbaar op 040 707 40 49 of via e-mail info@eindhoven247.nl.

Neem contact op